Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгряване на седалките

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    От снимката, която си постнал, на мен ми се струва, че това сивото реле, което е по-високо от другите е монтирано с една позиция вляво от нормалната.
    Ако то стои с една позиция вдясно, непосредствено да предпазителите, според описанието би трябвало това да е таймера за осветлението в багажника (J51).
    Направи си експеримента да го извадиш и да видиш дали ще спре да свети в багажника. Ако е така, означава, че позицията му е една позиция вдясно, а на празното място, което ще се отвори, трябва да стои релето за подгрева, което липсва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Точно това си мислех и аз и така и излезе - дръпнах сивото реле и лампата в багажника угасна, т.е. въпросното реле за подгряването го нямам. Под седалките също го нямам конектора за подгряването. Понеже ми се струва че дори и да си намеря въпросното реле на старо, окабеляването на почти цялата кола ще е голям филм, та въпроса ми е от къде ще ми е най-лесно и на-добре да взема 12V за подгрева ?
      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
        Точно това си мислех и аз и така и излезе - дръпнах сивото реле и лампата в багажника угасна, т.е. въпросното реле за подгряването го нямам. Под седалките също го нямам конектора за подгряването. Понеже ми се струва че дори и да си намеря въпросното реле на старо, окабеляването на почти цялата кола ще е голям филм, та въпроса ми е от къде ще ми е най-лесно и на-добре да взема 12V за подгрева ?
        12V можеш да вземеш от токовия кръг за моторите на седалките, но е добре да сложиш едно реле за да не си изтощиш акумулатора ако забравиш нагревателите включени.
        Най-лесния вариант е следната схема:




        Ограденото в зелено е релето, което можеш да поместиш някъде около седалките (примерно под централния подлакътник).
        Само един проводник трябва да изтеглиш до таблото с предпазителите (този в зелено).
        Връзката към другата седалка е паралелна на тази от схемата.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          А въпросното реле ако разбирам правилно е това което ми липсва в багажника. Върши ли ми работа някое не оригинално, купено от магазин за ел. части например или да отивам в раздел Продава и да си търся оригинално втора ръка ?
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
            А въпросното реле ако разбирам правилно е това което ми липсва в багажника. Върши ли ми работа някое не оригинално, купено от магазин за ел. части например или да отивам в раздел Продава и да си търся оригинално втора ръка ?
            Точно така. Допълнителното реле замества оригиналното. Не е нужно да търсиш точно оригиналното. Всяко реле с намотка за 12V и един нормално отворен контакт за ток 20 А или по-висок ще свърщи работа.

            Примерно такова:


            Описание: 12V133.3mA 40A/12VDC 40A/24VDC 50A max

            Цената му е около 2 лв.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Мерси много колега
              Като се снабдя с релето и подвържа кабелите ще докладвам за резултата.
              Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

              Comment


              • #22
                Такааа, навързах всичко по горната схема и всичко е ток и жица колега, жив и здрав да си
                Един последен въпрос - в крайна сметка каква е ролята на релето - спира подгрева след известно време или ?
                Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
                  Такааа, навързах всичко по горната схема и всичко е ток и жица колега, жив и здрав да си
                  Един последен въпрос - в крайна сметка каква е ролята на релето - спира подгрева след известно време или ?

                  Радвам се, че всичко е заработило
                  Ролята на релето е да изключи нагревателите (ако са включени от копчетата) в момент в който върти стартерът, за да не черпят в този момент енергия от акумулатора, и също така за да се изключат когато загасиш двигателя и извадиш ключа - за да не ти изтощят акумулатора.
                  Самите нагреватели имат термочувствителен контакт (термична защита), която трябва да ги предпази от прегряване. Тази защита е реализирана в самите нагревателни елементи.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Добре, при мен светят и на двете седалки копчетата а подгрев няма. Не мога да си обясня как може да са изгорели, при положение, че салонът ми изглежда, като нов. Къде мога да търся проблемът или поне къде да премеря съпротивлението, за да разбера дали е Тоци Бегали или са реотани бегали...
                    Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                    Comment


                    • #25
                      Честито колега! Аз до къде я докарах...
                      Подгрев - йок... .

                      На първи и четвърти пин на двете предни седалки няма никой... Здраве да е.

                      Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                      Добре, при мен светят и на двете седалки копчетата а подгрев няма. Не мога да си обясня как може да са изгорели, при положение, че салонът ми изглежда, като нов. Къде мога да търся проблемът или поне къде да премеря съпротивлението, за да разбера дали е Тоци Бегали или са реотани бегали...
                      Както са писали колегите горе, вдигаш крайно нагоре и крайно напред, откачаш четирипиновата букса и мериш първи и четвърти пин. Колкото и да ти е запазен салона, винаги го има момента, когато италянското семейство обичало да похапва паста и с дебелите си задници е прекъснало проклетия подгрев...
                      Last edited by Doomguy; d.m.y г., 23:23.

                      Comment


                      • #26
                        Добре де, всъщност подгрева не трябва ли да работи на запален двигател? Ако правилно съм разбрал схемата? Това Е5010 какво е?
                        Last edited by didod; d.m.y г., 08:26.
                        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                        Lancia Kappa JTD '98 -

                        Comment


                        • #27
                          @Doomguy - дебелите задници водят до омачкан салон (личен опит)

                          Идеята на въпроса ми беше, че ако лампичките светят то би следвало, че релетата и бушоните са здрави ?
                          Last edited by duronman; d.m.y г., 08:50.
                          Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                            @Doomguy - дебелите задници водят до омачкан салон (личен опит)

                            Идеята на въпроса ми беше, че ако лампичките светят то би следвало, че релетата и бушоните са здрави ?
                            Щом светлинната индикация работи, вероятно проблемът е "реотани бегали".

                            Както ти каза колегата, откачи буксите и мери в посока към седалките съпротивление между пинове 1 и 4.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Радвам се, че всичко е заработило
                              Ролята на релето е да изключи нагревателите (ако са включени от копчетата) в момент в който върти стартерът, за да не черпят в този момент енергия от акумулатора, и също така за да се изключат когато загасиш двигателя и извадиш ключа - за да не ти изтощят акумулатора.
                              Самите нагреватели имат термочувствителен контакт (термична защита), която трябва да ги предпази от прегряване. Тази защита е реализирана в самите нагревателни елементи.
                              Ясно, хиляди благодарности за помощта колега
                              Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                              Comment


                              • #30
                                Колега, може би трябва да изчакаш повече време. Моите започват да се усещат след 15-тата минута . Би трябвало да са здрави защото си нагряват добре, но нямам нерви да ги чакам толкова, а и за това време колата е топла от парното ...Така че не съм ги ползвал никога по предназначение...
                                sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                                Comment

                                Working...
                                X